Szkło w aranżacji obiektów usługowych

Trendy w zakresie aranżacji obiektów użyteczności publicznej? Nietrudno zgadnąć, że wiele zależy od charakteru i przeznaczenia danego budynku. Czym innym charakteryzuje się kino, czym innym hotel i urząd miasta. W obiektach służących rozrywce i odpoczynkowi stawia się na atrakcyjność wizualną wnętrza, w miejscach typu urząd potrzebny jest neutralny charakter wystroju i bezpieczeństwo użytkowników. Tak zróżnicowane potrzeby można pogodzić za pomocą szkła.

1397206329Szkło to już od wielu lat materiał szeroko wykorzystywany w aranżacji wnętrz. Czy dziś nie stracił już nieco na świeżości? Jak pokazują różnorodne realizacje w miejscach publicznych, ani trochę. Szkło jest uniwersalne, daje wiele możliwości. Z jednej strony jest surowe i eleganckie, z drugiej daje się barwić (Antisol) i lakierować (Lacobel), więc tak naprawdę za jego pomocą można nadać wnętrzu dowolny charakter.

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że szkło nie jest najlepszym materiałem do wykorzystania w obiektach usługowych. To w końcu miejsca o dużym natężeniu ruchu, wystawione na trudne warunki. Tymczasem spotykamy je na każdym kroku. W formie drzwi, w kontuarach, schodach, balustradach, w hotelowych recepcjach, drzwiach wejściowych, a nawet w formie całych ścian. Na takie rozwiązania pozwalają techniki hartujące szkło i zwiększające jego odporność na uszkodzenia mechaniczne (szkło bezpieczne). Nic dziwnego więc, że realizacje z wykorzystaniem szkła tak chętnie zamawiają do swoich projektów architekci i deweloperzy.

Dlaczego jeszcze w obiektach usługowych spotykamy szkło? Bo pozwala stworzyć profesjonalny wizerunek. Wiadomym jest, że biuro jest wizytówką firmy, a hol recepcji wizytówką hotelu. Szklana gablota, szklane półki z podświetleniem – ustawione na nich dyplomy, certyfikaty, referencje będą prezentować się naprawdę wyjątkowo, budząc poważanie w klientach.

A szklane ściany i drzwi? Stanowią świetne odgrodzenie pomieszczeń np. w fitness klubie. Tworzą witryny sklepów z odzieżą i cukierni. Dlaczego w tych miejscach szkła nie zastępują inne, nieprzejrzyste materiały? Bo szkło pozwala wyeksponować to, co najważniejsze – pięknie udekorowane wypieki, najnowsze kolekcje sukienek i super nowoczesny sprzęt w siłowni. Spoglądanie z zewnątrz na ćwiczących powinno wyzwalać ochotę na to, by do nich dołączyć! Szklane elementy architektoniczne pomagają więc osiągać cele wizerunkowo-marketingowe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczone pola są obowiązkowe *

*